16 Kasım 2014 Pazar

Bu yazı ne kadar zayıflamak isteyen kişiler üzerine yazılmış gibi görünse de aslında herkesi ilgilendirir. İster zayıflamak ister kilo almak istesin herkes sağlıklı bir yaşam için yemek öğünlerine dikkat etmeli ve bunu bir standart haline getirmeli. Belli öğünlerdeki yediğimiz yiyeceklere bile dikkat etmemiz gerekir. Örnek vermek gerekirse kahvaltıda tüketilen bal kişiye enerji verirken akşam saatlerinde tüketilirse gece mide yanması sikayetine neden olabilir. Bir çok kişi aslında zayıflamaya çalışırken farkında olmadan bünyesine zarar verebiliyor. Öğünleri atlamak belki zayıflatabilir ama bunun yanında ileride önemli hastalıklara neden olabilir. Yaklaşık 1 hafta önce televizyonda kanalları geçerken ekranda birden elma diyeti yazısını gördüm. Bir tane zayıflama uzmanının (adını hatırlamıyorum) şok elma diyeti az sonra ekranlarda şeklinde dikkat çeken bir yazı vardı. Ben de baya merak ettim neymiş bu acaba derken diyeti ekrana bir getirdiler gülsem mi ağlasam mı şaşırdım açıkçası. Diyet aynen şu şekilde 1. gün 1 kilo elma 2. gün 1,5 kilo elma 3. gün şu kadar elma diye gidiyor. Diyette elma harici yiyecek hiç bir şey yok. İşte demek istediğim bu beslenmek alışkanlıklarınıza ve yediklerinize dikkat edin. Düzenli bir beslenme şekliniz olsun. Her besini belli ölçülerde tüketmeye çalışın. Zayıflamak için sağlığınızdan olmayın. Birazda Yemek öğünlerinden bahsetmek istiyorum.

sofra düzeni

Kahvaltı: Kesinlikle ama kesinlikle zayıflamaya çalışıyorum diye kahvaltıdan kesmeye çalışmayın. Gece boyu zaten aç kaldığınız için kan şekeriniz düşer bunun yanında kahvaltılar sizi güne hazırlar ve enerji depolamanızı sağlar bu yüzden kesinlikle kahvaltıyı az yapayım ya da hiç yapmasam da olur gibi düşünceleri aklınızın ucundan bile geçirmeyin.

Öğle yemeği: Artık günün ortasıdır. Eğer ara öğünleri tercih etmeyecekseniz akşam yemeğine kadar yemek yiyemeyeceğiniz için düzgün beslenmeniz gerekir. Aksi taktirde kendinizi ufak atıştırmalıklar yerken bulabilirsiniz. Bu arada ufak atıştırmalık diyorum ama kalori olarak pek ufak sayılmazlar. Eğer akşam yemeğine kadar dayanamam diye düşünüyorsanız öğlen yemeğini kendinizi kontrol ederek belli seviyede tam doymadan tamamlayıp öğle ile akşam yemeği saatleri arasında hafif yiyecekler tüketebilirsiniz.

Akşam yemeği: En hafif, yağsız, kalorisiz yiyeceklerin seçilmesi gereken öğündür. Akşam yemeğine kesinlikle dikkat edilmeli, aşırıya kaçılmamalı. Hatta hiç diyet yapmasanız dahi akşam yemeklerinde diyet yapmak gayet mantıklıdır. Akşam yemeğinde diyet yapmaktan kastım düşük kalorili yiyecekler tüketmek. Ben akşam yemeğini yaptıktan sonra acıkırım diyenler akşam yemeğinden sonra belli ölçülerde meyve tüketebilir. Açlığı bastırmak adına şekersiz yeşil çay içebilirsiniz. Akşam yemeğinde protein yönünden bol yiyecekler sizi tok tutacaktır.

Zayıflamanın en önemli noktası yiyeceklere dikkat etmek olsa da yan unsurları göz ardı etmemek gerekir. Spora zaman ayırmaya özen gösterin. Uykuya dikkat etmek zayıflama konusunda önemli bir maddedir. Hayatınızı düzene sokun, yapacaklarınız bir düzen üzerine kurulu olsun.

Daha fazla uzatmadan burada bitirmek istiyorum. Buradan dengeli beslenme nedir adlı yazıyı okumaya devam edebilirsiniz. Ayrıca aşağıdaki yorum kısmından eklemek, söylemek veya sormak istediklerinizi yazabilirsiniz. Sağlıklı günler.

0 yorum:

Yorum Gönder